Rob van der Linden

Na een jaar HBO Social Work besloot ik te stoppen en me aan te melden voor de MBO Mediavormgeving. Ik heb altijd geweten dat een creatieve richting bij mij paste, maar door het ontbreken van een portfolio miste ik het zelfvertrouwen om die stap eerder te zetten. Toch heb ik de moed gevonden om me in te schrijven, en de rest is geschiedenis. Inmiddels heb ik mijn passie in dit vak gevonden en kan ik er volledig mijn creativiteit in kwijt. Ik heb een voorliefde voor kunst, vormgeving, fotografie, typografie en het ontwikkelen van nieuwe concepten. Met name branding is een aspect van het vak dat me bijzonder fascineert. Ik ben toegewijd aan mijn werk en streef altijd naar het beste resultaat. Ik ben een open en direct persoon, sociaal en makkelijk in de omgang. Ik beschik over een sterk analytisch vermogen, oog voor detail en hecht veel waarde aan de onderbouwing van mijn werk. Dit onderbouwen en presenteren gaat me van nature goed af.

Ik luister ontzettend veel naar oude muziek uit de jaren 60, 70, 80 en 90. Daarnaast verzamel ik cd's van mijn favoriete albums of gewoon iconische covers.

Wat ga je komend schooljaar doen?

Na mijn afstudeerstage bij Roltex Studio heb ik de mogelijkheid gekregen om vanaf 1 juli als fulltime junior designer aan de slag te gaan bij dit mooie familiebedrijf.
Ik kijk er enorm naar uit om deel te blijven uitmaken van het team en ik ben erg dankbaar voor deze kans.

In2YourPlace (Echte opdrachtgever)

Ik had het genoegen om voor het initiatief In2YourPlace een visuele identiteit te creƫren. De letters in het logo worden breder en langer, maar vormen toch een samenhangend geheel dat goed leesbaar blijft. Deze variatie in vorm symboliseert de diversiteit van mensen: ongeacht hun achtergrond of gevoelens, we zijn allemaal met elkaar verbonden. De unieke uitstraling van het logo weerspiegelt de eigenheid van het project In2YourPlace en benadrukt het bijzondere karakter ervan.

Tupperware (Fictief)

Maak een tijdschrift advertentie met als doel het promoten van een gratis toegangsticket voor het Stedelijk Museum. In de uitingen moest een kunststroming of kunstwerk terugkomen dat te vinden is in het Stedelijk Museum. Ik heb gekozen om de producten van Tupperware te illustreren in de stijl van een aantal bekende schilderijen van de Groningse schilder Wobbe Alkema.

Helvetica Spreads (Fictief)

Kies een muzieknummer van een artiest en maak hiermee een spread, uitsluitend met het lettertype Helvetica. Ik heb gekozen voor het nummer Never Tear Us Apart van INXS.

Theo Magazine (Fictief)

Uitgeverij Malmberg lanceert een serie mini-magazines met als doel mensen te inspireren en hen kennis te laten maken met verschillende kunststromingen. Ik ben gevraagd een magazine te maken over de kunststroming De Nieuwe Beelding, waarbij de focus ligt op de invloedrijke kunstenaar Theo van Doesburg.

Macbeth (Fictief)

Voor het vak Conceptuele Vormgeving kregen we een vrije opdracht rond de tragedie Macbeth van Shakespeare. Ik heb een pop aangeschaft en hierin barbecuevorken gestoken, die besmeurd zijn met nepbloed. Om de link met het vermoorden van familie te versterken, heb ik een gipsen masker toegevoegd met een afdruk van het gezicht van mijn moeder. Tot slot heb ik keukengerei gekocht dat doet denken aan een kroon, een element dat een prominente rol speelt in het stuk. Deze kroon is als het ware van het hoofd gevallen, recht op een van de vorken als symbool voor de ondergang van Macbeth.